Breton Traditional Tunes
Om een soort "Bretonse suite" te creëren zijn de melodieën in progressieve toonsoortvolgorde geplaatst. Daardoor wordt het wisselen van haakjes en pedaal vergemakkelijkt. Deze volgorde maakt het ook mogelijk om een paar deuntjes achter elkaar te spelen als een "Bretonse medley". Bretonse melodieën zijn vaak erg modaal van aard. Daarom kan het zijn dat sommige melodische contouren of harmonieën u onbekend of onverwacht in de oren klinken.
Titels:
Santez Mari, Mamm Doue (Saint Mary, Mother of God); Doue Lan A Vadeleh (God Full of Goodness); Les Filles Des Forges (The Daughters of the Forges); Ma Fransez (My Françoise); Me A Zavo Eun Dourell (I Would Have a Tower); Gavotten Ar Serjant-Major (The Sergeant-Major Gavotte); Kimiad Ann Ene (The Soul’s Departure); Pach-Pi (Passepied); Dañs Govel Yann (Midsummer Dance or St. John’s Dance); Me A Gar Eur Goulmik (I Love a Turtle Dove); Avant Deux (Forward Two); Granno Mo Mio (Grannus My Friend); Le Pas De Sept (The Seven Step); An Alarch (The Swan); Les Prísons De Nantes (The Prisons of Nantes).
Schrijver / arrangeur / componist | Rees-Rohrbacher, Darhon |
---|---|
Weight | 213.000000 |
Geschikt voor | Hakenharp, Pedaalharp |
Rubriek | Harp met fluit, Harp met viool |