CD Once upon a time

Schrijf een review
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Sweegers, Michelle - CD Once upon a time
Uw waardering
Omschrijving

Met de CD Once upon a time laat de Tilburgse harpiste Michelle Sweegers alle verschillende kleuren van de harp naar voren komen. Met haar zelfgecomponeerde werken wordt je meegenomen in een sprookjeswereld, waarbij alle mogelijke emoties voorbijkomen. Ze maakt hierbij gebruik van maar liefst 2 verschillende soorten harpen: de vlammende elektrische harp en de klassieke concertharp. Tevens zullen sommige composities ondersteund worden door een heel orkest: strijkers, blazers en zelfs de pauken ontbreken niet!

Inhoud
De CD begint haar verhaal met Chant des Fleurs: een compositie waarin de bloemen ontwaken en zich ontpoppen tot een zee van kleur. Na een rustig intro, waarbij je de wind hoort meezingen met de klanken van de harp, breidt het werk zich verder uit tot een hoogtepunt met een vrolijke en kleurrijke melodie. Na deze fleurige muziek wordt je meezogen in de warme en diepe klanken van Vrijheid, waarin hoop en wilskracht centraal staan. De elektrische harp zal in Mysterie zorgen voor spanning en opwinding. Stap voor stap bouwt de loop zich steeds verder uit waarna etherische zang, sirenes en drums tevoorschijn komen. Vervolgens komen we weer tot rust met Raindrops wat het verloop der jaren symboliseert.

De betovering van de Nachtegaal is het volgende werk op de CD. Dit wonderlijke beestje staat bekend om zijn prachtige zang en staat symbool voor wederkerend geluk. Vervolgens worden we ondergedompeld in een prachtige onderwaterwereld met Aquarium. Met dit vrije arrangement van het gelijknamige werk van Camille Sains-Saëns, simuleert Michelle de kalme en golvende bewegingen van het water op de elektrische harp. Meteen daarna volgt Fire waarin kracht, passie en vreugde doorklinken. Na dit grandioze werk kunnen we wegdromen bij de minimalistische compositie Diamonds in the sky, waarbij je de diamanten ziet fonkelen in de lucht. In Wandering in the Forest kom je in de sfeer van een geheimzinnig bos, waarin al je gedachten en overpijnzingen naar voren komen. Hypnotize neemt u mee naar het onderbewustzijn. De repeterende klanken en speciale effecten van de harp zullen u in een trance brengen.

Op deze CD is ook een bonustrack aanwezig: De Vier Elementen. In dit lied wordt je meegenomen in het verhaal van "De Goudboom", waarin de vier elementen (water, lucht, vuur en aarde) centraal staan. Het lied is ingezongen door Cailin van Loon waarin ze wordt begeleidt door de harpklanken van Michelle Sweegers.

Kernmerken
Meer informatie
ArtiestSweegers, Michelle
Weight49.000000
Geluidsvoorbeelden
Volg hier het laatste nieuws over harpdagen, workshops en reparatie dagen.
Salvi en Lyon & Healy onderhoud en regulatie
Laatste nieuws
Nieuw
25 jun 2024
t/m
06 jul 2024
Harp onderhoud

Gedurende de periode 25 juni tot en met 6 juli 2024 is de monteur van Salvi en Lyon&Healy in onze winkel voor het onderhouden en reguleren van uw Salvi of Lyon&Healy haakjesharp of pedaalharp. Het is nu al mogelijk om hiervoor een afspraak te maken. De prijzen zijn als volgt:

• onderhoud/intonatie haakjesharp, duur 1,5 uur, kosten 150 euro
  • onderhoud/intonatie pedaalharp zonder nieuwe vilten, duur 2 uur, kosten 275 euro
  • onderhoud/intonatie pedaalharp met nieuwe vilten, duur 3 uur, kosten 400 euro

De gemoemde prijzen zijn exclusief nieuwe onderdelen, zoals snaren, haakjes of pedaalkapjes.

U kunt al een afspraak maken voor onderhoud via het telefoonnummer 0317-769134. We horen dan graag welk merk en model harp u heeft, welk onderhoud u wenst uit te voeren en het serienummer van uw harp.